Notice: Undefined variable: baseurl in /home/stopnieh/domains/stopnieharcerskie.pl/public_html/plugins/content/responsive-tables/responsive-tables.php on line 17
Spis treści
Zaradność życiowa
1.Osiągnęłam/em dobre wyniki w grach na spostrzegawczość.
- Wezmę udział w grze na spostrzegawczość w mojej drużynie
- Wezmę udział w grze na spostrzegawczość w moim zastępie
- Nauczę mój zastęp nowej gry ćwiczącej spostrzegawczość
- Poprawię swoje wyniki w grze typu KIM.
2.Uczestniczyłam/em w akcji zarobkowej drużyny.
- Wezmę udział w akcji zarobkowej – sprzedaży ciast podczas festynu – organizowanej przez moją drużynę
- Wezmę udział w sprzedaży palemek wielkanocnych zrobionych w naszej drużynie
- Wezmę udział w sprzedaży pisanek lub kartek wielkanocnych organizowanych przez moją drużynę
- Wezmę udział w przygotowaniu i sprzedaży ozdób bożonarodzeniowych organizowanym przez moją drużynę
3.Wiem, jakie zmiany rozwojowe zachodzą u dziewcząt (u chłopców) w moim wieku. Staram się poznać potrzeby i możliwości swojego organizmu.
- Przeczytam książkę na temat dojrzewania
- Porozmawiam z rodzicami na temat procesu dojrzewania, zapytam o rady
- Wraz z rodzicami zaplanuję zdrową dla mnie dietę i plan ćwiczeń
- Odszukam w internecie informacje o rozwoju dziewcząt i chłopców w moim wieku, przedstawię różnice podczas zbiórki zastępu
4.Znam szkodliwe skutki palenia papierosów, picia alkoholu i zażywania narkotyków.
- Przeczytam wywiad / artykuł z osobą uzależnioną
- Porozmawiam z osobą palącą (rodzice, dziadkowie, sąsiedzi…) na temat początków uzależnienia i skutków palenia jakie odczuwają
- Zrobię plakat o skutkach picia alkoholu
- Odnajdę zdjęcia przedstawiające zmiany jakie nastąpiły u osób uzależnionych i przedstawię je na zbiórce zastępu
5.Regularnie uprawiam wybraną dziedzinę sportu lub aktywności ruchowej. Poprawiłam/em swoje osiągnięcia.
- Będę regularnie biegać. Poprawię swój czas w biegu na 100m
- Będę regularnie pływać. Poprawię swój czas w pływaniu kraulem/żabką na 25m
- Będę regularnie chodzić na karate. Zdobędę kolejny pas.
- Będę regularnie ćwiczyć taniec. Wezmę udział w zawodach.
6.Systematycznie ćwiczę znajomość języka obcego.
- Poprawię ocenę z języka obcego
- Będę regularnie chodzić na dodatkowe zajęcia z języków obcych
- Wezmę udział w konkursie językowym, będę systematycznie się do niego przygotowywać
- Przeczytam książkę w obcym języku, wyszukam tłumaczenie słów, których nie rozumiem
7.Korzystałam/em z informacji PKS, PKP, uzyskałam/em potrzebny numer telefoniczny
i znalazłam/em potrzebną informację w internecie.
- Będę regularnie odwiedzał stronę szczepu / drużyny
- Zaproponuję trasę dojazdu na biwak drużyny
- Sprawdzę w Internecie jakie sprawności mogę zdobyć i jakie są ich wymagania
- Zapiszę numery kontaktowe do rodziców, drużynowego i kolegów z zastępu
Wiedza harcerska
1.Znam najważniejsze wydarzenia z dziejów harcerstwa. Potrafię wskazać kilka postaci zasłużonych dla ruchu harcerskiego.
- Przygotuję krzyżówkę dla zastępu o historii harcerstwa
- Opowiem o jednej zasłużonej dla ruchu harcerskiego osobie podczas zbiórki drużyny
- Zrobię do harcówki plansze z harcerskim kalendarium
- Przygotuję domino z postaciami związanymi z harcerstwem
2.Wiem, jak powstała tradycja Dnia Myśli Braterskiej.
- Przeprowadzę sondę na temat Dnia Myśli Braterskiej w moim szczepie
- Wezmę udział w obchodach Dnia Myśli Braterskiej w moim szczepie
- Zdobędę sprawność Bi-Pi
- Przeczytam informacje na temat Dnia Myśli Braterskiej w Internecie i przedstawię je w zastępie
3.Wiem, co oznaczają skróty WOSM i WAGGGS, wyjaśnię, dlaczego harcerki noszą na mundurze plakietkę WAGGGS, a harcerze plakietkę WOSM.
- Odwiedzę strony internetowe WAGGGS i WOSM
- Porozmawiam ze starszymi harcerzami o organizacjach WOSM i WAGGGS
- Opowiem w zastępie o plakietkach WOSM i WAGGGS
- Narysuję w notatniku plakietki WOSM i WAGGGS, opiszę ich symbolikę i napiszę co oznaczają skróty
4.Znam historię swojej drużyny (szczepu) oraz bohatera drużyny (szczepu). Wiem, jakie cechy bohatera drużyny (szczepu) warto naśladować.
- Przejrzę kroniki szczepu opowiem o najciekawszym dla mnie wydarzeniu w zastępie
- Przygotuję do kroniki kartę o bohaterze drużyny / szczepu
- Wezmę udział w święcie szczepu
- Wyszukam informację o tym czym zajmował się bohater mojego szczepu / drużyny i spróbuję powiedzieć w czym możemy go naśladować
5.Wiem, kto jest bohaterem mojego hufca i mojej chorągwi.
- Zapoznam się ze stroną internetową mojego hufca i chorągwi
- Napiszę w notatniku krótką notatkę o bohaterach mojego hufca i chorągwi
- Wezmę udział w uroczystości związanej z bohaterem mojego hufca lub chorągwi
- Zaproponuję dyskusję podczas zbiórki drużyny na temat bohatera hufca lub chorągwi, zanotuję najważniejsze informacje
6.Znam nazwy stopni harcerskich i instruktorskich oraz sposób ich oznaczania na mundurze. Wiem, jakie sznury noszą instruktorzy komendy hufca, komendy chorągwi, Głównej Kwatery i Przewodniczący ZHP. Znam ich miejsce w strukturze ZHP.
- Zrobię plakat do harcówki z oznaczeniem stopni harcerskich i instruktorskich
- Odwiedzę siedzibę hufca, dowiem się jakie sznury noszą instruktorzy w moim hufcu
- Przygotuję domino z oznaczeniami stopni harcerskich i instruktorskich
- Przygotuję quiz dla zastępu na temat oznaczeń stopni instruktorskich i harcerskich
7.Przeczytałam/em minimum dwie książki o tematyce harcerskiej.
- Przeczytam książkę „Czarne stopy” i opowiem o niej koleżankom w szkole
- Przeczytam książkę „Troje oczu sowy”, wybiorę najciekawszy fragment i przeczytam go w zastępie
- Przeczytam książkę „Rzeka” i napiszę jej streszczenie
- Przeczytam książkę „Tropiciele Tajemnic Dżungli” i stworzę krótki komiks jej bohaterach