Notice: Undefined variable: baseurl in /home/stopnieh/domains/stopnieharcerskie.pl/public_html/plugins/content/responsive-tables/responsive-tables.php on line 17
Spis treści
Poszukiwanie pól służby
1.Jestem wrażliwa/wy na potrzeby drugiego człowieka – świadomie i odpowiedzialnie podejmuje stałą służbę.
- Będę pomagać młodszym dzieciom w nauce w świetlicy środowiskowej
- Będę uczestniczyć w spotkaniach młodzieżowego wolontariatu
- Zorganizuję w mojej szkole zbiórkę żywności dla potrzebujących
- Raz w miesiącu odwiedzę dom spokojnej starości, gdzie będę działał jako wolontariusz (np. rozmowa, czytanie książek)
2.Sporządziłam/em „mapę potrzeb” występujących w najbliższej okolicy i uczestniczyłam/em w projekcie (zadaniu) odpowiadającym na którąś ze wskazanych potrzeb.
- Zorganizuję dla mojej drużyny Dzień Sprzątania Ziemi
- Raz w miesiącu wraz z zastępem będę wyprowadzał na spacery psy ze schroniska
- Z kilkoma osobami z mojej szkoły zorganizuję darmowe korepetycje dla młodszych uczniów
- Wraz z zastępem odnajdziemy kilka starszych samotnych osób, w mojej okolicy, będziemy się z nimi regularnie spotykać, aby porozmawiać, pomóc w zakupach itp.
3.Orientuję się w bieżących wydarzeniach politycznych, gospodarczych i kulturalnych kraju.
- Codziennie będę oglądać wiadomości
- Raz w tygodniu przejrzę artykuły dotyczące polityki i gospodarki kraju
- Zapiszę się do newslettera portalu informacyjnego
- Raz w miesiącu przedstawię w zastępie skrót najważniejszych wydarzeń politycznych, gospodarczych i kulturalnych z Polski
4.Znam najważniejsze prawa i obowiązki obywateli RP.
- Przeczytam Konstytucję RP
- Odwiedzę stronę internetową dotyczącą praw obywatelskich
- Poprowadzę dyskusję w mojej drużynie na temat praw i obowiązków obywatelskich
- Przygotuję krótką grę tematyczną dla mojego zastępu, podczas której przedstawię prawa i obowiązki obywateli RP
5.Przeprowadziłam/em zwiad tematyczny (np. poznając przyrodę, kulturę, historię, współczesne życie społeczne i gospodarcze, poznając ciekawe osoby, mało znane miejsca, zapomniane pamiątki historyczne). Sporządziłam/em dokumentację zwiadu (zawierającą np. opisy, wywiady, pamiątki, fotografie, spis lektur na wybrany temat). W interesujący sposób przedstawiłam/em ją w drużynie.
- Przeprowadzę i nagram wywiad z kombatantem RP, odtworzę go w zastępie
- Przygotuję album dotyczący miejsc historycznych w mojej okolicy, zaproponuję w moim zastępie wycieczkę do wybranych miejsc
- Przygotuję rajd dla zastępu, podczas którego przedstawię najciekawsze miejsca przyrodnicze w mojej okolicy
- Nagram film prezentujący miejsca najczęściej uczęszczane przez okolicznych mieszkańców
W okresie próby uczestniczyłam/em w co najmniej trzech projektach. W czasie próby zdobyłam/em co najmniej trzy sprawności (dwugwiazdkowe i trzygwiazdkowe).