Notice: Undefined variable: baseurl in /home/stopnieh/domains/stopnieharcerskie.pl/public_html/plugins/content/responsive-tables/responsive-tables.php on line 17
Spis treści
Doskonalenie harcerskie
1.Potrafię wskazać główne etapy w dziejach harcerstwa.
- Opowiem podczas kominka o historii harcerstwa
- Przygotuję grę dla zastępu na temat historii harcerstwa
- Przygotuję domino z najważniejszymi datami z historii harcerstwa
- Opracuję krótką kronikę harcerstwa do harcówki
2.Odwiedziłam/em komendę mojego hufca. Znam adres komendy mojej chorągwi i Głównej Kwatery. Wiem, jak nazywa się komendant hufca, komendant chorągwi, Naczelnik ZHP i Przewodniczący ZHP.
- Zorganizuję wycieczkę mojego zastępu do siedziby hufca
- Odwiedzę strony mojego hufca, chorągwi i głównej kwatery. Dowiem się kto pełni w ich znaczące funkcje
- Wezmę udział w święcie hufca
- Przygotuję prezentację na temat osób pełniących funkcje w moim hufcu, chorągwi i głównej kwaterze. Wyszukam odpowiednie zdjęcia, zaprezentuję ją w moim zastępie.
3.Wiem, jakie inne organizacje harcerskie działają w Polsce.
- Odwiedzę strony internetowe innych organizacji harcerskich działających w Polsce
- Nawiążę kontakt z harcerką lub harcerzem należącym do innej organizacji harcerskiej
- Dowiem się jak powstał ZHR
- Dowiem się jakie drużyny z innych organizacji działają w mojej okolicy
4.Czytam książki o tematyce harcerskiej.
- Przeczytam książkę "Księga jaszczurki"
- Przeczytam książkę "Antek Cwaniak"
- Przeczytam wybraną książkę z biblioteczki drużyny
- Przeczytam książkę "Zośka i Parasol"
5.Znam strukturę ZHP.
- Przygotuję planszę do harcówki ze strukturą ZHP
- Przygotuję prezentację multimedialną na temat struktury ZHP
- Przygotuję krótką grę związaną ze strukturą ZHP dla mojego zastępu
- Przygotuję grę planszową związaną ze strukturą ZHP
6.Potrafię ocenić czynności życiowe (tętno i oddech), znam prawidłowe tętno dzieci i dorosłych. Potrafię postąpić w przypadku utraty przytomności, ułożyć chorego w pozycji bocznej bezpiecznej. Umiem zastosować różne sposoby przenoszenia poszkodowanych. Potrafię postępować w przypadku zatrucia pokarmowego.
- Wezmę udział w manewrach ratowniczych w zastępie lub drużynie
- Zaproszę na zbiórkę zastępu ratownika medycznego lub osobę z HKR, która nauczy nas podstaw pierwszej pomocy
- Zapytam w przychodni lub szpitalu o ulotki związane z pierwszą pomocą. Przedstawię je w zastępie
- Przygotuję krótką gre z elementami samarytanki dla zastępu
7.Odnalazłam/em na mapie miejsce, w którym się znajduję, poprowadziłam/em w czasie gry terenowej lub wycieczki zastęp wg mapy topograficznej. Na podstawie mapy topograficznej określiłam/em długość trasy, nachylenie terenu, przybliżony czas marszu, azymut na dany punkt. Zmierzyłam/em w terenie odległość i wysokość.
- Zdobędę popularna odznakę INO
- Podczas rajdu drużyny będę prowadził mój zastęp zgodnie z mapą
- Przygotuję wycieczkę dla mojego zastępu, zaznaczę trasę na mapie, obliczę jej długość i oszacuję potrzebny czas
- Nauczę młodszych harcerzy z drużyny wyznaczać azymuty oraz pokażę im jak określić odległość lub wysokość w terenie bez użycia miarki
8.Kierowałam/em budową urządzenia obozowego wg własnego projektu. Umiem sprawnie posługiwać się sprzętem pionierskim. Potrafię zawiązać co najmniej 10 węzłów i znam ich zastosowanie.
- Zaprojektuję i wykonam tablicę ogłoszeń podczas obozu
- Zaprojektuję i wykonam p-poż podczas obozu
- Zademonstruję w zastępie technikę wiązania kilku podstawowych węzłów
- Obejrzę filmy instruktażowe i nauczę się wiązać 10 węzłów
9.Brałem udział w organizacji wycieczki zastępu lub drużyny.
- Zorganizuję wycieczkę zastępu do muzeum
- Zorganizuję wycieczkę rowerową zastępu
- Zaplanuję trasę pieszego rajdu drużyny, uwzględniając ciekawe miejsca w okolicy
- Zakupię bilety na wystawę, na którą wybierze się moja drużyna, rozliczę się z powierzonych pieniędzy
10.Wyrobiłam/em w sobie pożyteczne nawyki ekologiczne (oszczędzam wodę, gaszę światło, segreguję odpady).
- Ograniczę długie kąpiele, w zamian będę brać prysznic
- Wychodząc z pomieszczenia będę gasić światło, zamontuję w pokoju energooszczędne żarówki
- Będę segregować śmieci w moim domu, namówię do tego moją rodzinę
- Będę wyłączać urządzenia elektroniczne, kiedy z nich nie korzystam
11.Wiem, co to jest park narodowy, park krajobrazowy i rezerwat przyrody. Wymienię kilka polskich parków narodowych oraz wskażę występujące w nich osobliwości przyrodnicze. Odwiedziłam/em jeden z parków narodowych, krajobrazowych lub rezerwatów.
- Wybiorę się na wycieczkę do najbliższego parku narodowego lub krajobrazowego
- Przygotuję mapę z zaznaczonymi parkami narodowymi Polski
- Podczas zbiórki zastępu przedstawię prezentację dotyczącą jednego z parków narodowych polski
- Pomogę w organizacji wycieczki drużyny do parku krajobrazowego lub rezerwatu przyrody, uwzględnię ciekawe miejsca przyrodnicze